Wie is Mercateo?
Mercateo combineert de voordelen van een B2B marktplaats en een e-procurementplatform tot een geïntegreerde oplossing voor de digitalisering van tail-spend en voor de optimalisatie van het P2P proces voor indirect spend.
De marktplaats (www.mercateo.nl) maakt miljoenen artikelen - inclusief classificatiegegevens - digitaal beschikbaar onder één crediteur. Hiermee worden ongewenste tail-spend leveranciers, vrije tekst bestellingen, Maverick-Buying en onnodige proceskosten voorkomen.
Het procurementplatform biedt een neutrale omgeving voor de hosting van raamcontractcatalogi én tail-spend assortiment, speciaal per klant op maat gemaakt. Gebruikers profiteren zo van één intuïtief bestelplatform zonder catalogus-silo's. Unieke functionaliteiten zoals de catalogus-overkoepelende zoekfunctie, duplicaten-matching, guided buying en winkelwagenoptimalisatie maken een continue benchmark van prijzen, beschikbaarheid en levercondities mogelijk en resulteren zo in compliance, procesefficiëntie en kostenbesparing.
In onderstaand whitepaper hebben we uitgewerkt wat het inkoopplatform Mercateo inhoud en hoe het voor een groothandel succesvol gebruikt kan worden:
- Wie is Mercateo
- Verkopen via Mercateo
- Marketing opties bij Mercateo
- Aanmeldingsprocedure
- Uploaden van de catalogus
- Werkwijze van het platform
- Succesfactoren van implementaties
- Samenwerking Mercateo Unite & SAP Ariba Spot Buy