Groothandels en retailers hebben te maken met een gefragmenteerd speelveld. Ze werken vaak met een breed assortiment, veel producten in verschillende productlijnen en dat over meerdere kanalen en klantgroepen heen. Het is daarnaast ook belangrijk dat de klant persoonlijk benaderd wordt, herkend om wat hij/zij al eerder besteld heeft, met de juiste condities en afgemeten service.
Dus als het moment daar is dan moet customer services en verkoop uitgerust zijn met de juiste informatie om ook te kunnen handelen. En daar komt de kracht van de Qlik View / Sense om de hoek.
Qlik kan een belangrijke rol spelen voor stuurinformatie op directie- en managementniveau maar brengt business intelligence juist ook naar de werkvloer. Daar waar het echt gebeurd.
Hiermee wordt informatie in de handen gelegd van de mensen aan de frontlinie. Op de plek waar producten worden gekocht en verkocht, over prijzen en marges wordt onderhandeld, beslissingen over assortiment en voorraad worden genomen en offertes worden gemaakt. In dat soort situatie is het belangrijk dat besluitvorming op de juiste manier is gedelegeerd en de juiste beslissingen genomen kunnen worden op basis van actuele informatie. Qlik brengt business intelligence op een zeer gebruiksvriendelijke en intuïtieve wijze naar gebruikers zonder specifieke IT-achtergrond.
Lees verder in de brochure welke retailers en groothandels al gebruik maken van Qlik en binnen welke processen.