Met de stappen die groothandelsklanten maken met de eigen webshop en naar consumentenportalen zoals Bol.com, FonQ, Amazon, etc., of in de gevallen dat groothandels voor klanten de dropshipments verzorgen naar hun klanten, komt de vraag naar een goede aansturing en communicatie rondom de zending tot aan de eindconsument steeds urgenter bovendrijven.
Hoe digitaliseer je nou de 'last mile'? Want daar kun je je als groothandel juist op onderscheiden. In sommige gevallen is het zelfs een noodzakelijke service om zaken te mogen doen.
De vraag die ons vanuit deze ontwikkeling veelvuldig bereiken is hoe je vanuit de weborders en Unit4 Wholesale de goede aansturing en communicatie kunt regelen naar de ontvanger van de zending. We hebben een overzicht gemaakt van het nut van de afleveradres kenmerken en hoe deze kenmerken je helpen te digitaliseren tot en met de 'last mile'.
We hebben nu een kennisdocument waarin we de afleveradres kenmerken in combinatie met de Transsmart interfaces hebben uitgewerkt.
Aanvullend op dit implementatiedocument hebben we de volgende aanvullende informatie in relatie tot het gebruik van de REST-API Verkoop.
Het is zinvol om op te merken dat alle afleveradres kenmerken ook gevuld kunnen worden met de REST-API Verkoop. Bij het aanmaken van bijvoorbeeld een eenmalig adres, kan dit adres verrijkt worden met bijvoorbeeld de afleveradres kenmerken om:
- E-mailadres door te geven voor de Track & Trace
- Afwijkende naam voor afleveren
- Wel of geen Dropshipment levering
Dit is bijzonder krachtig in zowel B2B- als B2C-leveringen. Neem bij een B2C levering ook de vervoerder (geen kenmerk maar wel in de REST-API beschikbaar) mee als bijvoorbeeld 'DHL For You' en het proces van verkooporder in de webshop, uitleveren en verzendlabel printen is geautomatiseerd, en voor het logistieke proces is er geen verschil tussen een B2B of een B2C levering inclusief de Track & Trace naar het juiste adres.
Download het onderstaande implementatiedocument.
Wil je hiermee aan de slag dan kan het implementatiedocument een goede start geven. Heb je toch nog vragen of hulp nodig, zoals de relatie van deze materie met de REST-API en digitale verkoopkanalen, dan zijn we uiteraard bereikbaar via [email protected] of via telefoonnummer 085 0655343.