Transsmart, specialist in transport en logistiek oplossingen, ondekte online een interessante whitepaper van PostNL die ze graag wil delen op ExpertPlace. Eigenlijk verplichte kost voor elke logistiek verantwoordelijke die meer inzicht zoekt rondom digitaliseringsinitiatieven en e-commerce binnen de eigen organisatie, en de rol van de logistieke dienstverlening hierin. Want er is wel degelijk een urgentie voor de groothandel tot digitaal denken en doen, én de laatste schakel kan voor een groot deel het onderscheidend vermogen bepalen.
De whitepaper start met een confronterende stelling: binnen B2B-omgevingen, waaronder die van groothandels, heerst een gebrek aan digitaliseringsinitiatieven. E-commerce krijgt wel steeds meer aandacht, maar de echte urgentie voor zowel digitalisering als e-commerce ontbreekt nog bij veel ondernemers.
Het zijn conclusies uit onderzoek van Forrester Research. Gegevens van CBS en Panteia ondersteunen dit. B2B zou zich meer moeten laten inspireren door ontwikkelingen in de B2C-sector.
In deze whitepaper van PostNL ligt de nadruk op de noodzaak van veranderen, maar er staan ook handreikingen van experts uit de praktijk. Belangrijke ontwikkelingen zijn vanuit diverse perspectieven belicht. Trends zijn aangevuld met inzichten van experts uit de B2B-wereld, de e-commerce en de IT-sector.
Het doel van deze whitepaper is om te inspireren, tips en inzichten aan te reiken en een blik naar de toekomst te werpen. Waar staat de groothandel over drie tot vijf jaar? Veel groothandels worstelen met de overstap naar e-commerce. Onder groothandels is een sterke behoefte aan inzicht en duiding van markttrends.
Je kunt het whitepaper ook verkrijgen bij de bron: PostNL.
Als service kun je de whitepaper ook hieronder direct downloaden.