ICT als businesspartner in plaats van brandweerman
In een wereld die steeds verder digitaliseert is ICT van cruciaal belang voor de groothandel. Met het naar 'binnen rijden' van steeds meer nieuwe technologie zonder aansluiting met de strategie en ondersteuning van de noodzakelijk veranderingsprocessen lossen de investeringen in ICT alleen vaak niet de verwachtingen in. Hoe komt dat?
Deze whitepaper is tot stand gekomen in een samenwerking tussen UNIT4 en Walther Ploos van Amstel, en zoomt in op het beter benutten van de investering in ICT; als strategisch instrument in plaats van kostenpost. Een 'must read'......
Groothandelaren investeren grofweg 2% (bron: TNO) van hun omzet in ICT. Dit percentage is volgens dr. Walther Ploos van Amstel universitair docent logistiek aan de VU en lector citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam voldoende, om mee te kunnen met de digitale handelswereld. Toch zijn er maar weinig groothandelaren die de focus op hun ICT-strategie hebben. Ze zetten hun investeringen in ICT daardoor vaak verkeerd in. Software is bij veel groothandelaren ‘aan elkaar geknoopt’ en daardoor ontstaan torenhoge faal- en beheerkosten. De faalkosten bij groothandelaren bedragen 35% (bron: TNO) van het totaal.
Als je nog geen account hebt maak er dan vrijblijvend één aan en lees het whitepaper met o.a. 6 essentiële tips voor toekomstig succes voor de groothandel.