Overslaan en naar de inhoud gaan

De digitalisering van de maatschappij verandert de wereld van een aanbodgedreven economie naar een vraaggedreven economie waarin de consument de macht heeft.

Dit leidt tot disruptie in de gehele keten. Met disruptie wordt bedoeld "vernietiging" van oude structuren en business modellen. Deze disruptie is zichtbaar in de winkelstraten en zet volledige branches op zijn kop. Denk hierbij aan partijen als Uber en AirB&B. De digitale disruptie verlaagt de toetredingsdrempels tot markten omdat tegen relatief lage kosten nieuwe business modellen kunnen worden geïntroduceerd die over het algemeen meer waarde bieden in de ogen van de afnemer dan de oude concepten. In deze wereld is het noodzakelijk dat de groothandel vanuit een visie gestoeld op haar identiteit en kernwaarden de digitale mogelijkheden omarmt. Veelal worden innovaties gebracht vanuit angst of problemen in plaats van strategie en vanuit dat vertrekpunt is het moeilijk om aan de noodzakelijke transformatie richting te geven. Indien er vanuit visie en kernwaarden richting wordt gegeven aan de verandering is het mogelijk om de talloze kansen die deze disruptie biedt te benutten. Inzet van de mogelijkheden van nieuwe technologieën als cloud,  big data, BI, self driving ERP zijn dan gestoeld op het juiste fundament. Het opnieuw uitvinden van je bedrijf is geen sinecure. Maak daarbij gebruik van de inspiratie en kennis van technologiepartijen, collega-bedrijven en experts want collectieve intelligentie reikt verder. Deze community helpt daarbij. Werk samen  binnen een groot inspirerend netwerk!
 

Reacties

Login of registreer om te reageren