Overslaan en naar de inhoud gaan

Groothandels zitten midden in een digitale transitie waarbij het traditionele businessmodel met slechts enkele verkoopkanalen en vooral een productfocus verschuift naar een meer klantgerichte (gepersonaliseerde) wijze van werken, en dat ook nog naar meerdere (digitale) verkoopkanalen.

Weten of je klanten tevreden zijn is altijd een continue uitdaging geweest. Met de toename van klantcontact op afstand en steeds minder direct contact tussen een verkoper en de klantrelatie maakt het nog moeilijker om te weten of de klant tevreden is met het geleverde antwoord, de service of het product.

We kwamen eind 2020 in contact met Insocial, een organisatie die ondernemingen helpt de feedback van klanten op elk moment van een koop- of serviceproces te verzamelen, zowel off- als online, en deze kan omzetten naar bruikbare inzichten waarmee je de klanttevredenheid kunt verbeteren.

In relatie tot de serieuze investeringen die veel groothandels nu doen in nieuwe e-commerce, marketing automation en CRM-oplossingen en deze investeringen beter willen laten renderen, moeten voorkomen deze oplossingen alleen uit het onderbuikgevoel te blijven verbeteren.

De beste manier is natuurlijk je klant te vragen naar hun ervaringen met de nieuwe webshop. Is het intuïtief? Vinden ze snel wat ze zoeken? Krijgen ze het juiste antwoord op hun vraag in één keer goed? Hoe ervaren ze het online koopproces of blijven ze een voorkeur geven aan traditioneel bestellen, en waarom, etc.?

Met de inzet van nieuwe (online) verkoopkanalen zien we dat groothandels veelal vergeten de beleving van hun klanten te blijven toetsen. Terwijl juist de organisaties die veel tijd en energie investeren in de klantervaring, oftewel: Customer Experience (CX), hierdoor sneller groeien en een sterker bestaansrecht opeisen.

Insocial heeft over dit vraagstuk een interessante whitepaper geschreven die we graag via ExpertPlace willen delen. Wat zijn de voordelen van een groothandel hierbij? En hoe bereik je dit? We hebben een aantal punten op een rij gezet!

Download en lees het onderstaande whitepaper en laat je verder informeren over de uitdagingen, een werkbare aanpak en de eerste stappen, ook tegen interessante startende kostenmodellen die goed passen bij groothandelsondernemers.

Heb je op basis van dit onderwerp een vraag? Je kunt uiteraard contact opnemen met Insocial en en je vragen stellen om een betere visie te ontwikkelen op dit vraagstuk. Neem contact op met Insocial.

Downloads

Waarom meten klantervaring steeds belangrijker wordt
Registreer nu gratis om documenten te downloaden

Reacties

Login of registreer om te reageren