Overslaan en naar de inhoud gaan
Op de B2B webshop voor jouw groothandel heb je Google Analytics draaien, toch? Je verzamelt bakken met data. Dat is mooi, maar wat kun je er nu eigenlijk mee? Nou.. je zou bijvoorbeeld de data kunnen gebruiken om de sales van je accountmanagement team een boost te geven. In deze case lees je hoe wij groothandel PBM Express hebben geholpen met een Accountmanagement Dashboard en nog veel meer interessante Google Analytics inzichten.

B2B Google Analytics inrichting

PBM Express is een groothandel in popculture merchanise. Ze verkopen een breed scala aan “collectibles”: replica’s, polystone beeldjes, actiefiguren en gelicentieerd en exclusief speelgoed. 

Ondanks het grote aandeel van de online omzet had PBM Express nooit echt aandacht besteed aan de data van website. De inrichting van Google analytics was “basic” toen wij er voor het eerst naar keken. In de basis setup kon PBM Express enkel zien hoeveel bezoekers er waren en welke pagina’s ze bekeken.

Visie: Data verzamelen voor analyse doeleinden

Het doel van onze opdracht was om alle beschikbare meetinstrumenten zodanig in te richten dat er betere analyses gemaakt konden worden. Google Analytics leent zich hier ook in B2B uitstekend voor. 

In drie fases hebben we verbeterde B2B website data via Google Analytics vertaald naar bruikbare rapportages voor een groothandel waarin e-commerce een belangrijke rol speelt.

  1. meetplan en briefing
  2. implementatie en testen
  3. data verzamelen en rapportages maken

Lees de volledige case en bekijk een voorbeeld van het dashboard op onze website:

Accountmanagement Dashboard met B2B Google Analytics

 

Reacties

Login of registreer om te reageren