Overslaan en naar de inhoud gaan
Klantcommunicatie gaat razendsnel en niet meer alleen per telefoon. Steeds meer bedrijven zijn tegenwoordig via messaging kanalen als WhatsApp bereikbaar. Ook voor groothandelsbedrijven kan uitbreiding van de communicatiekanalen grote voordelen bieden.

Verbeter je servicelevel

In een markt waar producten sterk op elkaar lijken, de concurrentie moordend is en digitalisering ertoe leidt dat de klant steeds gemakkelijker informatie in kan winnen, moet je meebewegen. Directe lijntjes met de producent zijn snel gevonden. Door het leveren van toegevoegde waarde naar afnemers, producenten en de eigen organisatie is het mogelijk om de positie van de Groothandel te borgen en voor de toekomst veilig te stellen. Het is daarom aan de groothandel om haar positie op te eisen, klanttevredenheid en loyaliteit zijn hierin onlosmakelijk met elkaar verbonden. De manier waarop je communiceert en service verleent zijn belangrijke drivers.

Vier redenen waarom je WhatsApp Business als Groothandel zou moeten overwegen:

  1. Het is kosteneffectief en het scheelt veel tijd
  2. Het helpt je om een uitmuntende klantenservice aan te bieden
  3. Het is het kanaal waar je klanten zich bevinden
  4. Het is veilig en vertrouwelijk

Benut de kracht van klantcommunicatie via Messaging

Messaging (WhatsApp & Webchat) scheelt veel tijd en geld ten opzichte van traditionele klantenservice (per telefoon of e-mail). Aangetoond is dat een klantenservicemedewerker maar zo’n vijftien tot twintig telefoongesprekken per uur kan verwerken.

De inzet van messaging zorgt voor een verdubbeling en in sommige gevallen zelfs voor een verdrievoudiging van het aantal gesprekken per uur. Niet alleen de klant, maar ook de klantenservicemedewerker ervaart de inzet van messaging als aangenamer communicatiekanaal.

Zo is het contact voor de klant toegankelijker en kan het gesprek gebruiksvriendelijker verlopen. essaging bespaart op deze wijze tijd en geld en verhoogt ook nog eens je klanttevredenheid, gegarandeerd! En dit allemaal terwijl de druk op jouw klantenserviceteam verlaagd wordt.

“De klant staat dichter bij ons en wij staan dichter bij de klant. Via hun "mobiele werkgereedschap" staan zij direct in contact met onze shop en binnendienst. Dit zorgt voor een snelle respons."

John van Schaik - Plieger

De voordelen

In een ‘always online’ samenleving waarin de klant steeds veeleisender wordt,  is het belangrijk om hierop in te spelen. De digitalisering van het speelveld brengt veel uitdagingen maar tegelijkertijd ook kansen met zich mee. Het zakelijk en op grote schaal inzetten van Messaging maakt het mogelijk om hierin nog een stap verder te gaan. Denk aan;

  1. Een stijging van de klanttevredenheid (CSAT)
  2. Een daling van de kosten (TCO)
  3. En een verhoging van het rendement van jouw support afdeling (ROI)

In de wholesale sector zijn we al een aantal jaren bezig. Zo is Plieger is een van de bedrijven binnen deze sector die enthousiast is begonnen met het inzetten van Messaging.

"Het telefonisch contact en de handling zijn naar schatting met 20 tot 30% gedaald. Ook worden via WhatsApp kattebelletjes gestuurd met bestellingen. De webshop voor de kleine installateur. Maar vooral de serviceaanvragen zijn sneller afgehandeld." 

John van Schaik - Plieger

Meer weten?

Zie jij kansen en wil jij als groothandel graag inspelen op de trends van dit artikel? Bij Saysimple helpen we groothandels bij hun digitale transformatie op het gebied van klantcontact. Met onze gecentraliseerde klantcontact oplossing verleen jij de klant een excellente en persoonlijke service ervaring op kanalen als WhatsApp & Webchat. We helpen je graag met het behalen van jouw gestelde doelen.

Vraag een demo aan of neem contact op via [email protected] of praat met ons via WhatsApp.

Reacties

Login of registreer om te reageren