Zoek je een oplossing om je offertes met één klik te laten goedkeuren en daarmee een geautomatiseerd proces van betaling, conversie naar een verkooporder en de uitlevering aan te sturen?
Het is mogelijk!
Voor een klant van ons hebben wij een oplossing ontwikkeld waar met iedere offerte ook een link wordt meegestuurd. Bij het aanroepen van deze link wordt een online dialoogscherm gestart waarmee de klant de offerte kan goedkeuren en eventueel kan aanbetalen via onze integratie met een payment provider (in dit geval Mollie).
Op het moment dat de klant dit proces afrondt wordt er automatisch een verkooporder aangemaakt op basis van de offertecondities. De aanbetaling wordt automatisch op deze verkooporder verwerkt en de status van de offerte wordt tevens bijgewerkt.
Deze oplossing heeft geleid tot tijdsbesparing voor de verkoopafdeling en een veel betere conversie van offerte naar order. Onze klant biedt veel meer gemak bij het bestellen op een tijdstip dat de klant dit wenst. In deze business case betreft het met name consumenten die gemakkelijk (ook buiten de gangbare kantoortijden) een offerte kunnen goedkeuren en daarmee het bestelproces automatisch in gang kunnen zetten.
Op korte termijn gaan we deze oplossing verder doorontwikkelen. We gaan een app ontwikkelen om nog meer interactiemogelijkheden en bestelfuncties te kunnen bieden. Denk hierbij aan het kunnen aanpassen van de geoffreerde aantallen en keuzes bieden voor aangeboden alternatieven.
Heb je interesse in deze oplossing of wil je meepraten over de doorontwikkeling hiervan richting een rijkere app neem contact op: Maurice Laan, [email protected] of +31 (0)6 53139380.