Rivièra Maison bouwt productdatafundament ter ondersteuning van haar omnichannel-strategie en versterking van het merk
Rivièra Maison is een hoogstaand interieurmerk die een breed publiek bedient en waar de doelgroep een feel good-associatie mee heeft. Exclusiviteit, sfeer en service zijn daarbij de kernwaarden.
Rivièra Maison ontwikkelt tweemaal per jaar een nieuwe collectie waarbij honderden nieuwe producten worden geïntroduceerd. Voor veel van deze nieuwe introducties begint de ontwikkelreis een jaar eerder tijdens de ontwikkelingsfase van een collectie.
Rivièra Maison zocht een oplossing die maximale flexibiliteit in datastructuren kon ondersteunen en tevens leidend kon zijn in het beheer van alle gerelateerde productdata, waaronder afbeeldingen, documenten, video’s, HTML-teksten, kenmerken en indelingen. Dit is allemaal gerealiseerd in de standaard oplossing van Beeyond met veel vrijheid in het bepalen en aanpassen van het datamodel.
Het volledige ontwikkelproces van productidee, -design tot en met realisatie komt nu met behulp van de Master Data Management (MDM)-oplossing van Beeyond in één centrale omgeving bij elkaar.